DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 17 november 2010

Något har flyttat in i min kropp

Ja, sanna mina ord, jag gör allt jag kan just nu för att inte uppleva att någon dörr har stängts mitt framför ögonen på mig. Men det kan nog vara väldigt lätt att fastna när man får den bekräftelse man egentligen inte ville ha.
I förrgår var jag på undersökning nr 2 och fick veta att något flyttat in i min kropp...utan att ens betala hyra. Namnet är tydligen Tumör....bostaden är i hö bröst. Vad jag vet har jag aldrig skrivit något kontrakt med denna hyresgäst och har för avsikt att vräka denne så snart som möjligt. Vi kommer nu gemensamt att först ta reda på om denna hyresgäst är av vänligare eller ovänligare art via magnetröntgen nästa vecka. Sen har vi även fått tid till den som kommer att vräka densamme (kirurgen) i början av december.

Tack gode gud för att jag fick denna underbara kvinnliga läkare, som min. Hon känns trygg och jag har full tillit till hennes kunskap. Hon ville repetera sitt budskap till mig flera gånger, hon tänkte nog att jag inte riktigt förstod vad hon pratade om. Men jag har haft mina aningar nu i flera månader och kände mig ganska mentalt förberedd.....tyvärr. Hon bad mig nu, symboliskt, att dela upp livet i tre korgar:
Den första skulle jag använda mig till att fokusera på de tider och prover jag skall förberedas med
Den andra skulle innehålla budskap till min familj, vänner, arbetskamrater att jag står under utredning
Den tredje.....vet vi ännu ingenting om

En bra symbolik.....men jag kan säga att det är svårt att befinna sig i en korg i taget. Jag har varit och rotat i både första och andra korgen, men så ibland kommer den tredje liksom instucken av sig självt. Det är liksom ofrånkomligt. Vad ska jag fylla den med? Bör jag inte fylla den med mina mål, drömmar och önskningar......ja du milde tid jag hade nog trott som många andra... "Detta händer inte mig"......likväl som...ja ja herregud de är så skickliga idag, och det behöver ju inte va så farligt.

Jag skulle egentligen jobba hela helgen, men fick ledigt trots kort varsel...åtminstone på lördagen. Då ska jag nämligen njuta av mitt ena barnbarn, som kommer till mojmoj på fredagen för att sova över. Det är sådant jag fokuserar på nu....allt vackert.
Så förlåt mina nära och kära om jag verkat lite frånvarande, jag har haft en rädsla för att denna ovälkomna gäst redan bodde i min kropp....Tyvärr hade jag rätt. Nu är jag inte rädd längre....bara fast besluten att vräka denna inkräktare.

7 kommentarer:

  1. Maria jag sänder många styrke kramar till dig..Jobbigt, jobbigt, men helt klart att detta fixar du med din positiva livs glädje..som du själv säger, fokusera på det goda nu. Nu är du under utredning och ska bli behandlad, så försök känn dig trygg med det.. Många många kramar till dig...

    SvaraRadera
  2. Tack Lena, du är en fin vän.Kram

    SvaraRadera
  3. Absolut. Att vara i stunden och hitta de glittriga existerande fantastiska härliga ögonblicken som faktiskt spelar upp sig framför oss varje dag. Som t ex underbara stunder med sjärneögda barnbarnet ditt. Livet är fantastiskt och kärleken likaså. Och du ÄR kärlek rakt igenom och inkräktare vill inte bo i kärleksfulla boningar:) så här ska vräkas...jajamensan.. .Ibland går det upp och ibland går det ner - då behöver vi styrka att ta oss upp igen. Vi åker ju liksom av banan just för att vi ska lära oss att ta oss upp på banan igen
    Citerar :
    Nu är jag inte rädd längre....bara fast besluten att vräka denna inkräktare.

    Så tänker en stark, insiktsfull och klok kvinna och det ÄR du Maria.
    Tips från coachen:
    Läs Barbara Berger och se You can heal your life
    Det ger näring till både kropp och själv
    Kram och kärleksvarma tankar till dig från mig
    Emma

    SvaraRadera
  4. Tack du kärleksfulla söstra mi. Puss

    SvaraRadera
  5. Hej kära du! Oh vad skönt att höra dina kloka ord. Självklart skall gästen vräkas och du kan lita på att vi också vill vara med och se till så att den försvinner. Njut av att vara mojmoj och att du är den underbara människa du är. Positiv, okomplicerad min älskade syster. Kram Anna-Carin

    SvaraRadera
  6. A-C, tack för dina kärleksfulla tankar.
    Jag tänker njuta av mitt "mojmojsskap"...det är ju så mysigt. Alla små frågor, varma armar och pussar och lite småsurighet när det inte går som man vill....hihi. Sen är det så härligt att se hur han ser upp till Gurra
    Emma...jag läser Barbara nu, filmen har jag inte. Har ju lånat din förut.....kanske är värt att köpa en egen.....vad gör man inte
    Sen har jag ju en sak till.....Två helt underbara systrar, som jag är så stolt över

    SvaraRadera
  7. Hej hej fina du!!!

    Självklart ska du vräka denn oinbjudna hyresgäst........jag menar utan kontrakt och med obetalta hyresräkningar får man bara INTE vara kvar. Detta fixar du annat är inte tänkbart. Kram kram finaste du

    SvaraRadera