DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 1 november 2010

Bilden av dig själv.....en idealmodell

Vi har ofta många åsikter och tankar om andra, ja vi tänker säkert lika många tankar om oss själva...om inte mer. Men hur ser din bild av dig själv egentligen ut.....??
Lever du själv upp till de ideal du har eller vem besitter dom i din verklighet....?
Hur påverkad är du av det som du blev lärd till redan som barn....?
Ställ dig de frågor som följer....så får du kanske en liten fingervisning:

¤ Vem tror jag att jag är..........

¤ Vem skulle jag själv vilja vara.......

¤ Vem vill jag vara i andras ögon.......
(hur du vill framstå)
¤ Hur tror andra att jag är........

¤ Vilken bild har andra skapat av hur jag skall vara........
(arbetskamrater - vänner-syskon)

¤ Bilden jag har av mig själv som andra framkallat och som "planterats" i mig..........
(den bild som itrojicerats - planterats i dig som barn)

Hur positiv är din bild av dig själv i dessa frågor?
Är det bilden du vill ha av dig själv?
Om inte.....vad kan du förändra?

Det är stora frågor, men som ibland kan vara nog så viktiga att ge sig själv svar på!

Se dig själv i spegeln med de ögon som har den bild av dig som du vill och kan leva upp till!

Tala om för dig att du duger precis så som du är....för att du är du!

Säg till den viktigaste personen i ditt liv (du själv)....Jag älskar dig

Gör det ofta....så ofta du behöver!!

Lycka till

1 kommentar:

  1. KLOKT viktigt och kan inte nog påpekas. Vi glömmer det alldeles för ofta tyvärr
    Tack för påminnelsen hjärtat
    kramisar

    SvaraRadera