DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

tisdag 23 november 2010

Stämning

Jag älskar den här tiden på året när jag får ta fram ljusstakar eller tända levande ljus. Det känns som andligheten kommer närmre på nåt sätt. Trots att det blir fort mörk om dagarna, just nu, så upplever jag en slags harmoni eller ett lugn kanske jag ska kalla det.

Den här perioden tror jag att vi skall gå ner i varv, låta våra mänskliga batterier gå ner i vila.....inte begära av oss att vi ska orka lika mycket som när dagarna är ljusa och långa.
Ibland vet jag inte riktigt vad det är vi har så bråttom till. Eller varför vi försöker vara med på allt, hinna så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt. Det går ju faktiskt att njuta också......

Visst består min tillvaro av oroliga tankar varvat med den vardagliga lunken men jag är där jag är just nu och skall väl så vara. Jag kan bara göra mitt bästa och det får vara gott nog. Jag har så enormt mycket att vara tacksam för....likväl som tankarna kan fyllas av sådant jag Skulle vilja göra eller ha. Vid ett flertal tillfällen när jag anklagat mig själv över att inte ägna mer tid och tillit till mitt "Äntligen", har jag någonstans känt mig hindrad. Riktigt varför har jag inte förstått. Mitt undermedvetna talar till mig ganska ofta just nu med lite konstiga drömmar som får mig att tänka till. Jag har nu fått en mycket större tillit till min intuition igen. Jag ser också att nu är nu, och jag är jag....vilket för tillfället känns helt ok

Kärlek till er alla

1 kommentar:

  1. Större tillit till intuitionen låter alldeles fantastiskt. Nu är nu och jag är jag - vad kan vara mer relevant och viktigt egentligen och allt som vi har att vara oändligt tacksamma för
    Sänder KÄRLEK, glädje och en stor portion energi till dig genom cyberspace hjärtat
    Puss

    SvaraRadera