DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 4 november 2010

Att kunna välja





Jag måste faktiskt säga att jag har förmånen att kunna gå rakt ut i skogen och andas frisk ren luft. Det är helt underbart för både kropp och knopp när tankarna står på rad och jag behöver en sortering av vad som händer runt omkring mig.
Igår kväll hade jag och mina systrar en sammankomst med lite god mat och vin. Det blev förstås djupa samtal och kiknande skratt i en härlig blandning. Vi har också en sak gemensamt just nu förutom vårt syskonskap. En nära och mycket kär vän brottas med sjukdomens grepp vilket berör oss mycket djupt. Man blir så medveten om hur man själv lever sitt liv och hur viktigt det faktiskt är. Vi har möjligheten att välja....vad vi vill äta....hur vi vill bo....jobba....utan att behöva tänka på kroppsliga smärtor eller medicineringar. Det är tragiskt att man ska behöva bli så påmind via andras kämpande med sina sjukdomar innan man verkligen sätter värde på sitt eget liv.
Det här med att leva i nuet, befinna sig i stunden med vem du än träffar eller vad du gör blir genast så otroligt viktigt. Gnäll och småtjafs blir ganska obetydligt när ett liv står på spel.
Herregud vi kan fortfarande välja....(vad vi vet i alla fall). Garantier får vi aldrig, men ta tillfället i akt medans livet pågår....den har vi alla

3 kommentarer:

  1. Kloka ord att ta till sig i aftonljuset
    Tack och kram

    SvaraRadera
  2. Du skriver så bra och du får mig att tänka...iaf emellanåt..jag försöker:) kram

    SvaraRadera