DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 6 mars 2011

To be or not to be.........ja det är frågan







Jag och sonen har färdats med tåg och har nu tillbringat nästan hela veckan i Göteborg hos min yngre syster med familj. Nu förstår jag hennes längtan till denna stad. Det är en helt annan lunk än i exempelvis Stockholm.(Nu är jag ju även förtjust i vår huvudstad). Som det verkar en mera kulturell stad med fler s k alternativa personligheter och butiker som känns överensstämma i min smak och person. För att inte tala om alla dessa underbara caféer som det finns massor av. Inget för den som räknar kalorier.....men för en som sån som mig är det härligt.....som bomull kring hjärtat.....mums fillibabba.

Våra planer från början var att vi skulle göra än det ena än det andra. Men ser ni.....vi har så mycket gemensamt i vårt tänkande så det blir en hel del samtal om livet som det är eller snarare som det egentligen borde vara. Jag tror att vi fyller på varandras skafferi med erfarenheter och livets mening. Utbyter idéer och tankar, bollar med det vi bär på och ger varandra feedback. Helt fantastiskt underbart att kunna göra med sin syster. Jag är lycklig som fått just de systrar jag har.
Så allt det där vi spånat om att göra får vi göra nästa gång. Det måste vara viktigare, eller måste, ja nu får det heta så, att man känner den där lycklighetskänslan av att bara vara, än att man skall hinna så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.
Men en konsert var vi på som min systerdotter hade på sitt gymnasium, med tema visor. Det var så härligt att höra och se dessa ungdomar med sin entusiasm för det dom gör OCH varandra. Det var gött.....
Jag är full av energi och lust till förändring i min vardag, så det var precis vad jag behövde. Ja min son också. Han stormtrivs tillsammans med gamla morsan och sin moster med familj.
Medvetenheten av att vara den jag är, göra det som är viktigt i mitt liv blir bara tydligare för varje dag. Som vi alla i grund och botten vet är det bara var och en av oss som egentligen kan göra någonting åt det. Se till att vi förfogar och förvaltar vår tid efter hur vi vill leva vårt liv...NU
För vem vet hur det ser ut imorgon.........

Med värme och kärlek Maria

1 kommentar:

  1. Ja det har verkligen varit UNDERBART att få ha rått om er lite. Sköningar där.
    Ser fram emot nästa träff.
    puss och kram och kärleksströssel

    SvaraRadera