DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 17 mars 2011

Guidad meditation



Efter vår långpromenad i tidig morgon, åt jag och min lille vän Arvid än välförtjänt och god frukost.
Sen satte jag på en cd med guidad meditation med Hasse Nylander, han guidar på den via våra chakran. Rätt härligt faktiskt.
Det tyckte även min hund vilket ofta brukar avrådas för att man skall få sitta ostört. Även vår förra hund tyckte mycket om när jag mediterade. Kanske inte just guidad, men när jag mediterade blev han alldeles lugn och låg lugnt bredvid mig. Så det är nog väldigt individuellt även för hundar.
Jag kan erkänna att jag förut haft lite svårt för just den här cd:n jag lyssnade till idag. Men nu var det länge sedan jag lyssnade och den kändes helt ok. Jag är väl i ett annat Nu och reagerar annorlunda. Skönt och välgörande var det i alla fall
Det är väldigt olika för mig hur jag vill ha det med ljud under meditation. Oftast sitter jag helt i stillhet med ett tänt ljus men ibland passar det mig med lite musik eller guidning

Med värme och kärlek Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar