DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 12 mars 2011

Solens påverkan


Den här helgen är jag ledig fre-sö, vilket innebär massa ledig tid.....eller?
Oj vad lätt det är att börja tänka ut en massa som skall göras eller BÖR utföras just p g a att jag är ledig. Dessa krav vi så lätt ställer på oss själva och gör för att det förväntas. Ni vet sånt där som....städning, tvätt eller reparationer av nåt slag. Hade även tänkt åka på en loppis i Smedjebackens Folket Hus som startar idag. Men det får va....
Neeeej.....nu får solen råda med sin energigivande kraft. Det är ju så fantastiskt underbart när "hon" tar i så mycket hon orkar och ger oss både värme, energi och ljus. Nu ska här njutas så länge det går. Det är precis vad jag behöver Nu. Dessa inre krav och förväntningar jag brottats med för vika undan för det som känns viktigt för mitt eget välmående....punkt.

Jag fick med mig hela familjen på morgonpromenad idag - eller rättar sagt det blev fm promenad med alla mina pojkar.....man - son - hund. Sedan blev det en sån där god helgfrukost med nyttig gröt gjord på havregryn och rågflingor, ägg och fruktjuice. Extra gott när man vistats ute i det underbara...
Inför kvällen och Melodifestival hade vi väntat ena dottern med familj men tyvärr har det skett en incident med hennes sambo.....ett knä har hoppat ur led och han befinner sig på lasarettet. Vi hoppas det reder sig. Klart det gör förresten
Imorgon har jag ett Spa besök att se fram emot. Vi har för våra s k julmatspengar på jobbet istället beställt och bokat in oss på ett litet Spa i Fagersta. Det jag inte visste då att jag skulle läkt ihop så fint efter canceroperationen, så jag tordes faktiskt inte ta kroppsmassage behandlingar utan valde fotmassage. Det blir säkert bra det med, men just nu känns det som vanlig massage skulle varit underbart. Allt är som det ska vara just nu...så även det.....

Med värme och kärlek Maria

1 kommentar: