DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

tisdag 22 mars 2011


Idag har jag åter igen varit till Falun och träffat de fantastiska kvinnorna i vår lilla grupp.
Inbjuden gäst idag var en kvinnlig kirurg som bröstcancer opererat i många år trots sin till synes unga ålder. En helt härlig människa med mycket erfarenhet och intresse för just bröstcancer. Vi fick svar på mycket vi haft i våra tankar vilket känns otroligt skönt.
Det som faktiskt kändes mindre skönt var att vi fick veta att man väntar ett år innan en ny mammografi kommer att göras med tanke på att det sällan mer än i speciella fall växer till nya tumörer eller att det är aggressivt. Vilket alltså innebär att jag själv tillhör den där "speciella fall" gruppen som de vet mindre om. Varför det växer till så fort och aggressivt.
För jag var ju faktiskt på kontrollen man gör vartannat år och hade då som de sa ofarliga små cystor....inget att oroa sig för. 1 1/2 år senare upptäckte jag ju själv förhårdnaden och har nu då gjort en mastektomi - tagit bort hela bröstet. Hmmm....lite fundersam blir jag allt
Ja inget som grämer mig, men det blir nu Ännu viktigare att leva mitt liv på mitt eget sätt
Det är ju som det är och jag kan bara göra det som känns rätt för mig
Jag älskar livet med allt vad det innebär, jag lär hela tiden så också nu.
Just nu ska jag gå och titta på Tv och vara allmänt lat eller också går jag och lägger mig och läser en skön bok. Herregud jag kan ju välja

Med värme och kärlek Maria

1 kommentar:

  1. Hej kära du! Precis lev livet som du själv vill. Kram till er alla! Anna-Carin

    SvaraRadera