DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 14 mars 2011

Olika och lika


Igår eftermiddag var jag och fyra av mina arbetskamrater till Sköna Rum i Fagersta.
Ett jättemysigt ställe, så välkomnande och härlig miljö. Ingen av oss hade vart där förut men vi tyckte alla om det. Sköna behandlingar, jättegod mat och tända ljus med stämningfull musik
Nu har jag Så fina fötter, dessa fantastiska kroppsdelar man ofta glömmer att ta väl hand om. Men som ändå bär oss fram genom hela vårt liv. Tänk om dom kunde berätta......

Det jag kan tycka är mest spännande en sån här gång är att vi sällan eller aldrig umgås som dom vi är utan är för det mesta klädd i arbetskläder och diskuterar jobb. Nu blir det lite mer på fri mark och något nytt händer.
Helt plötsligt upptäcker vi olikheter men även likheter med personer vi kanske inte tror. Men vi jobbar och kompletterar varandra jättebra som team. Hur det än är så tror jag vi varit i behov av detta mer eller mindre allihop. Mycket har hänt sedan vi började jobba tillsammans för ca 1,5 år sedan. Privat har det inte varit "småsaker" s a s, arbetsmässigt har nog inte mycket blivit efter vår förväntan.
Människan kan verkligen vara en tålig varelse men också lite för mycket lik en amöba. Jag talar helt utefter egen erfarenhet.
Trots vår härliga eftermiddag och kväll fick det mig att bli ännu mer bestämd i att gå vidare. Jag kan nog inte bara acceptera att det blir mer och mer förvaring av människor där vi jobbar p g a ändringar av scheman och försämrad ekonomi. Nej, det är helt emot mina egna principer för att det skall kännas ok.
Jag önskar verkligen alla mina arbetskamrater allt gott och att dom fortsätter för att de innerst inne Vill det. Och inte för att det förväntas
Visst, mycket kan hända.......men så ser läget ut just nu. Sedan jag fick min cancerdiagnos är det viktigare än någonsin att leva det liv som är rätt för mig. Att vara ärlig och sann. Jag fick ju lyckan att blivit befriad från cancern efter operationen, men några garantier finns aldrig. Så det känns än viktigare att mitt arbete är tillfredställande och utvecklande framåt. Vilket nu naturligtvis hänger på mig själv

Med värme och kärlek Maria

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig em ni verkade ha:) Jag förstår dig så väl ang jobbet, och vet ju dina drömmar:) Jag hoppas så att du ska få jobba med det du brinner för, men så väl du behövts där du är också, med din positiva energi. Men som sagt du ska gå efter egen känsla det är du som ska må bra i det du gör, att ständigt " trampa vatten" och inget händer i positiv riktning ang jobbet är bara så tråkigt....Massa kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Ja vad säger man....Ja JAG säger fäll ut vingarna och flyg. Om du tror på dig så håller det. Var inte smaltänkt och låst i gamla spår. Kanske ett bemanningsföretag är din väg till en förändring. Och kanske itne en fast anställning är synonymt med lycka. Eller rättare sagt det VET vi ju nu att det inte är. Kanske du måste gå efter DIN känsla och DINA värderingar och kanske får de fantastiska människor du har omkring dig får acceptera att det här är DITT val och en nödvändgihet för att leva DITT liv. Ja jag låter som en 78-vars vinylskiva men ja det är så jag tycker och lever
    Puss och kram och kärlek till DIG
    (Vad är dagens lilla steg mot en förändring)
    Kom ihåg att vad är det du förväntar dig ska hända imorgon som inte hände igår eller idag. Du måste agera och TA tillfällena. Ta för dig och skapa det liv du förtjänar och behöver vackra du
    Jag tror på DIG. Det vet du

    SvaraRadera