DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 22 augusti 2010

Bedragen


Vaknade i tidig morgon av en kvinna som bedragit mig med min man under en tid.
Han har bara älskat henne rakt upp och ner, precis som hon är....rädd, osäker,skör och nedstämd. Nånstans har jag varit medveten om detta, ,men inte velat erkänna det!
Jag känner till henne sedan en längre tid tillbaka och trodde att hon gett sig iväg härifrån.....men ack vad jag bedrog mig. Hon har varit hemskt jobbig...... inte haft det minsta tro på sig själv och det hon kan. Hennes behov av uppmärksamhet och kärlek har varit enorm. Vad jag kan förstå också....kort i humöret, kontrollerande och inbunden. Oviljan till att ta ansvar för sina handlingar och önskan att någon annan skulle träda in och fixa det mesta har varit stor. Hon har gått bakom min rygg och nästlat sig in hos min man för att försöka få den kärlek hon har ett så enormt behov av. Men hon har inte gett någon kärlek tillbaka. Trott att hon kunde gömma sig
bakom honom eller andra. En sån där som bara talar om hur allt ska va, tänker drömmer, men gör inget själv. Tydligt är att hon försöker dupera de flesta med att det hon som är gift med min man. Ja, jag har verkligen försökt att förtränga henne....denna del av mig själv.....och se vad som händer!
Hon har fått tagit den största platsen i mitt liv i flera månader. Och varit en sån energitjuv att jag knappt orkat med mig själv. Och absolut inte räckt till att ge den kärlek jag skulle velat ge till de mina och min man och framförallt till denna del av mig som verkligen behövt min kärlek
-Nej, jag säger välkommen du rädda,osäkra, sköra och nedstämda del av mig själv. Det finns ingen anledning att nonchalera dig längre. Jag ska ta hand om dig på bästa sätt. Tack för att du finns och gör mig uppmärksam på att jag försöker hålla undan vissa delar av det som är ...jag älskar dig för att du är en del av mig. Men nu tar jag över ansvaret för mitt liv.

Det krävs både tålamod och vilja till att gå in i process med sig själv, men det är det värt.
Jag har lovat mig själv för några år sedan att vara sann....och nu kommer jag inte undan. Mitt sökande efter att nå min inre kärna har pågått i några år och visst vet jag när jag står i mitt jag. Men det som kan vara svårt är att verkligen fråga mig själv,kännna.......
inte - varför? Nej, det finns liksom ingen anledning till det, utan jag utgår från det som är Nu. Att jag sedan behöver blicka tillbaka för att få ett sammanhang är en annan sak.

Jag måste helt enkelt bli bättre på att säga - Maria - jag älskar dig - precis som du är eller ännu inte varit

6 kommentarer:

  1. Wow vilket inlägg...det här andas känslighet (på ett bra sätt) styrka, mod, självinsikt och jäkligt mycket jävlar anamma. Stort och härligt är andra ord som spontant kommer upp när jag läser dina rader.
    Jag tror att det är MÅNGA som känner igen sig i dig nu Marion, men alla är inte så brutalt ärliga och sanna att dom blottar det här och vågar heller inte ta itu med det eftersom det är sånt som man hellre packar ner, förtränger och "glömmer bort"
    Jag imponeras - rakt av
    Kärlek och allt ljus till dig
    Emma

    SvaraRadera
  2. Tack du älskade söstra mi. Ja ibland krävs det lite extra....i alla fall av mig. Dina ord värmer ska du veta. Ser fram mot att få träffas snart igen. Pussar å kramar i massor

    SvaraRadera
  3. Så många kloka ord och funderingar som jag ska till mig också....Kram goaste Maria

    SvaraRadera
  4. Tack min vän Lena. Saknar dig du härliga människa. De goaste kramar till dig

    SvaraRadera
  5. Tack kära du för dina sanna ord..måste erkänna att jag inte var med på resonemanget först men nu förstår jag. Missförstå mig rätt nu, men detta har iaf jag känt av, inte i form av mindre kärlek men i din personlighet. Det känns så skönt att höra att det "var som jag trodde". All lycka i din "process". Syns snart. Bamse kramar och en underbar dag!

    SvaraRadera
  6. Tack du älskade syster och vän. Kan mycket väl tänka mig att det har märkts, det kom till slut så nära att det var svårt att hålla tillbaka. Och jag tycker Om din uppriktighet. Massor med kramar

    SvaraRadera