DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 12 augusti 2010

Underbara Nora


Igår var min äldsta dotter - som bär på mitt andra barnbarn - och jag till Nora. Denna underbara gamla lilla stad. Det är ett av ställena i vårt avlånga land som jag får en så där skön feeling, som andas kultur, aktivitet och bevarande av svunnen tid. Det inger hos mig en slags harmoni och välbefinnande.
Små gator och gränder, takmålningar inne i butikerna som jag skulle kunna tänka mig att ha i mitt hus. Det är också vad som syns på bilderna

Vägen dit efter Tre sjöars väg som det kallas, är helt fantastisk med sina inbjudande vyer av välskötta gårdar och vatten till för svalka.
Ja det är ett resmål som inte ligger så långt hemifrån men ändå har så mycket vackert för ögat och själen att bjuda på

Nu var vi inte befriade från getingarnas dans där heller...men, men....vi får väl dansa vi då så vi håller oss undan från deras stickvänliga tagg där bak.

Senare på kvällen styrde resan till en annan liten by vid namn Saxdalen, där min ena syster bor, för att träffas och umgås så här i slutklämmen på semestern. Vi var systrar, barn och sambor - långt ifrån alla - men trevligt och glatt.

Jag har sagt det förut och säger det igen - Jag är så tacksam för de jag har omkring mig, det är Så härligt!

3 kommentarer:

  1. Tur att jag har två systrar och en systerdotter som är sååå duktiga på att blogga. Det lättar upp dagen för mig. Det är så trevligt varje gång vi har våra "träffar". Tack för trevligt sällskap, nu ser vi framemot nästa gång. Kram AC

    SvaraRadera
  2. Så mysigt:) Barnbarn igen vad roligt:) jag ska bli farmor i oktober..gissa om vi längtar:) kram kram

    SvaraRadera
  3. Nora är fantastisk och DU likaså...tack för de´
    love och kram

    SvaraRadera