DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 14 augusti 2010

Hopp


Jag gick ut i min trädgård för att få lite omväxling i min dag av eftertanke och vila. Till min stora glädje upptäckte jag att min rosenbuske, som endast orkat ge två små rosor längst ned på sina grenar i år till blomning, nu helt plötsligt är full i knopp. Beredd att blomma för mig och omvärlden tar hon i så mycket hon orkar.
Denna vackra rosenbuske som varit utsatt för vinterns kyla och sorkarnas behandling, har nu tagit sig Mod till att visa vad hon kan och vad hon bär på. Åååå jag älskar den här busken nämligen och blev så glad av hennes stolta knoppar med sin rosa färg.
-Ja, det t o m gav Mig ett hopp.....om vad vet jag inte...men det är en härlig känsla

1 kommentar:

  1. Ja visst är det konstigt naturen orkar komma igen och igen... Underbart:) Naturen är underbar.. helt enkelt, och kravlös!!! Kram kram

    SvaraRadera