DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

tisdag 10 augusti 2010

Ibland är det svårt att älska alla........

Jag fick följe av min man imorse på min morgonpromenad. Dessa underbara morgnar, med sin friskhet och välkomnande av en ny dag. Det inger hopp om liv och nyfikenhet på vad som erbjuds och skall lära en den här dagen.

Vi hann gå ca 5 meter från vårt hus....Pang!!....Ajjj!! så var min man anfallen av en geting på halsen. Fort in...lade is på sticket. Stick nr 6 på bara några dagar. Nu var det här inte en "vanlig" geting utan en jordgeting som har vår gård som flygfält, och tyckte väl att min man gick ivägen för honom.
Usch och fy...jag älskar inte getingar.....jag förtränger obehaget med risken att bli stungen av dessa ilskna små kryp. Ja, jag vet....alla har rätt att finnas och fyller ett syfte...men nej..ibland är det svårt att vara så accepterande....men är det ändå inte lite konstigt. Det är bara min man som blir stucken inte någon annan i familjen...hmm

3 kommentarer:

  1. Ja fy...det DÄR är inte nice. Inte när man får dom på gaffeln när man käkar salladute i det gröna heller...men men man får väl tvätta sig lite bättre nästa gång
    Love och hälsa den otursförföljde mannen

    SvaraRadera
  2. Jaha du vännen, vi måste nog varit bra otvättade den gången....hihi
    Jag hälsar...:)

    SvaraRadera
  3. Hej vännen här hittade jag dig:)Trevlig blogg precis som du;):) sköt om dig kram kram

    SvaraRadera