DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 29 augusti 2010

Påfyllnad



*****************************************************************************
Den här helgen och gått i påfyllnadens tecken för mig....sååå härligt

Fredagskvällen bestod av familjen samlad med egna barn och barnbarn runt matbordet. Bara att få rå om de mina....se och höra hur deras dag eller vecka varit. Samtala om det som står i fokus för var och en. Få känna det där att jag är både mamma, mormor, fru och svärmor
-Ja, det är riktigt härligt, må jag säga.

Lördagen kom att bestå av en resa till Falun tillsammans med kära systrar och mor. Den andra delen av min familj s a s. Ett sätt att fira både födelsedag och att just vi har varandra. En helmysig dag med skratt, god mat, fika och lite shopping. Sen tog vi lite sightseeing i gamla delen av Falun....sååå mysigt och vackert. Denna kombination av gammalt och nytt i en behagfull blandning gör att denna dalastad andas historia och kultur.
Dessutom tilläts en vacker höstdag som på beställning.

Det är
sådant jag känner mig påfylld av. Precis som regnbågen har sina färger behöver jag fylla på min själsliga palett. Vilket jag tror vi alla är i behov av ibland. Att få och ge kärlek till varandra. Ge varandra uppmärksamhet och bekräftan, så gott vi nu kan. Allt är "good enogh". Vi är alla enskilda individer men behöver också spegla oss i varandra för att få syn på oss själva fullt ut. Och det är underbart. Det i sin tur ger oss både kraft och styrka att gå vidare i livet.
Vår dalasymbol.... hästen symboliserar just det för mig....kraft och styrka

tack alla ni.....Som ger ger mig så mycket.....

4 kommentarer:

  1. Åååh va mysigt ni haft det :)
    Blir avis!
    Tack så mycket, jag vet att texten inte syns men
    den bråkar lite med mig och jag vet fortfarande
    inte riktigt hur man gör. Det ska ordna sig :)
    Längtar efter er !

    SvaraRadera
  2. Tack själv du strålande stjärneöga:)
    Love...

    SvaraRadera
  3. Tack själv....lika mysigt som vanligt att träffas ...vi måste se till att det inte blir så långt emellan våra träffar. Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Ja men visst min vän är det så. Energi depåerna fylls aldrig på så bra som när man får dela kärlek med sina nära och kära, tala, lyssna och bara dela allt..Höstkramar till dig:)

    SvaraRadera