DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 11 oktober 2012

Ålder eller bara en siffra

Idag tänker jag hylla mig själv med en blomma jag älskar.....ranunkel
Jag tycker dom är så vackra.
Och hur ofta hyllar och hedrar man sin egen ålder och födelsedag

Äsch, det är väl inget att gratta eller hylla, jag blir ju så "gammal", säger många.
Ja just det, det är väl det som är nåt att fira....att man i så fall Blir gammal
En del fick aldrig uppnå ålder nog för att ens få kallas sig gammal
När slutar man hylla?
Ska alla vara "unga" för att firas på nåt sätt
 
För mig har det kommit att bli mest en siffra
Att jag blir äldre/gammal eller vad man nu vill kalla det, gör mig nada faktiskt
Rätt skönt i denna ålderfixerade värld
Vilket är jag är född kan jag inte göra något åt
Det är ju fantastiskt för varje år jag får, känner jag
Vi vet ju alternativet......
 
Så Tack för ännu ett år 
Jag önskar mig att det bara blir bättre

Värme kärlek och åldersglitter...hihii

Maria

2 kommentarer:

  1. Ranunkel är sååå vacker. Och du också. Japp det är ju underbart för varje år vi får så varför inte fira. Ta alla chanser att fira så mycket vi kan så blir livet till en fest.
    ha en fin fredag och kärlek till dig
    kram

    SvaraRadera
  2. Klart man bara ska vara tacksam för varje år man får vara med..Självklart är det värt att firas..Allt man kan fira är värt att flaggas för:) Stor Kram min vän. Lena.P

    SvaraRadera