DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 13 oktober 2012

Tillbaka för tidigt....eller.......

Förkylningen som startade redan förra veckan och som höll mig hemma några dagar i början på veckan, men jag var tillbaka på jobbet torsdag fredag, gav sig tillkänna i ny utformning inatt. 
Jag vaknade mot morgonsidan av en huvudvärk som fick mig att må illa. Det var bara att ta värktablett och hoppas att det skulle släppa.
Jag hade ju bestämt att jag skulle gå långpromenader, trädgårdspyssla och ev åka på nåt trevliga evanemang, när jag har ledig helg
- Men tji fick jag.......det är tydligen horisontalläge som lämpar sig bäst för min kropp numera.

Ja, ja , ja jag vet. Jag stannade väl inte hemma tillräckligt länge. Tyvärr lär jag mig aldrig.
Jag tror inte någon på mitt jobb klarat sig från denna envisa sjuka.
Dessutom tror jag vi är lika dåliga på att stanna hemma tillräckligt länge.
Man undrar ju varför......pengen.....japp.....ligger till grund för många
Jag vet också att det finns känslan av att vara "sämre" eller mindre bra för att man stannar hemma vid sjukdom. Visst är det komplext med tanke på att vi ändå har en typ av vårdyrke. Vi borde ju vara dom som stannade hemma för smittorisker och dyligt. Men faktum är att jag tror vi är sämst på just detta.

Nej hörni, nu ska jag titta på körslaget. Sen blir det et program på TV3 med en av mins favoos i, Sanne Salomonsen tillsammans med Jill Johnsson och någon mer. Kan bli bra.

Ha en härlig lördag kväll

Värmande kärlek Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar