DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 15 oktober 2012

Att gå i "rätt" riktning

Vi pratar ofta om att vi skall gå i rätt riktning eller
Välja den rätta vägen
Vi hamnar i vägskäl och vet inte vilken väg som är den rätta....

Men är det så?
Vet vi inte vad som är rätt riktning?
Eller väljer den rätta vägen just då?

Jo, baske mig....jag tror det
Just då vid det tillfället, när det nu är, väljer vi det som vi tror är det rätta
Även om det så är p g a förväntan eller påverkan
så är valet ändå vårt.
Även om någon annan står och väljer och jag inget annat säger.....
Har jag gjort mitt val och får så också tro (om så är) att det är rätt just då....
tills dess att jag inser annat
Då kan jag göra ett nytt val och välja mig i rätt riktning....för mig

Sen finns det ju massor av vägar, avkrokar och stigar som leder fram till det mål jag har
Mycket sällan är vägen spikrak men riktningen kan vara rätt
Det behövs bara lite extra erfarenhet och kunskap som skall läggas till på vägen 

Sen behöver vi nog var och en till mans sätta upp fingret och känna vilken riktning som är bäst för just mig
Helst helt utan värderingar
Alla och allt behövs på nåt sätt
Praktiker, teoretiker, introverta, extroverta osv osv

Ibland kan man tacka sin lilla "box" man byggt upp och som kanske agerat som ett skydd
men också kunna ta sig utanför den helt handlöst och möta utmaningar för att utvecklas vidare till den potential man besitter

Ja att vara människa kan vara komplicerat men för det mesta alldeles förbaskat underbart

Kram kärlek och höstregnskimmer

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar