DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

tisdag 23 oktober 2012

Underbara morgon.......är det sant?



  Ja, nu kan man ju undra vad det är för fråga. Är det en underbar morgon eller inte?
Jag kom bara att tänka på vad jag diskuterade härom dagen med en vän till mig.....just det här med att leverera en sanning till någon annan.
Dessa bilder är tagna imorse på min morgonpromenad. En sträcka på 5-6 km, samma sol, samma by, men sett ur olika vinklar. Alltså helt beroende på vara jag står och tar min bild. För att i nästa stund återge vad som för mig är en underbar morgon. Delge min sanning.
Likadant kan jämföras med när vi skall beskriva hur vi upplever någon händelse eller kanske rent av livet självt.
Det kan helt bero på var i livet vi står just nu. Vad jag har fått med mig i min mentala ryggsäck och hur jag tolkar omvärlden.
Vad är det vi ser och hur upplever vi det?
Jag kan tycka dessa morgnar med frostnupna gräsmattor och solens smekningar på trädtopparna är alldeles underbart och friskt
Medan någon annan kan tycka att det är mest deprimerande och en jobbig tid
Vad är rätt och vad är fel?
Vad är sant och inte?
Ni hänger med vad jag tänker va?
Vi har alla vår sanning....rätt eller fel....det vet vi bäst själva.
Sen anser och tycker jag att vi skall ha full respekt och förståelse, så gott det går, att vi tycker och är olika. Men alla, var och en, behövs och kompletterar varandra. Visst är det fantastiskt.

     All värme och kärlek.... Maria

3 kommentarer:

  1. Kloka Maria....just idag önskade jag att jag fått tala med dig...emellnåt är det tufft att ta sig ovanför ytan igen. Man vet att dessa djupa dagar kommer och går, just denna vecka innan vår familj för alltid krachade sönder.....är så Hemsk..minnen gör ont och man minns varje minut, i livet före...Kram fina människa <3 Lena.P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min vän....jag kan bara ana mig till din smärta som förknippas med dessa dagar för dig och din familj.
      Kanske är det så att du endast skall vara, som du säger, ovanför ytan dessa dagar.....och tillåta dig att få vara "bara" där.
      Kampen med att "allt ska vara som vanligt", eller hålla huvudet högt, verkar sluka energi och kraft. Den kanske istället ska få ligga i att få sörja och enbart befinna sig där. Hur lång tid vi behöver är helt olika, om det nu ska räknas så. Det så här det är för dig och du har all rätt i världen att känna dina känslor....oavsett vad de innehåller.
      Kom ihåg att du är fantastisk som den du är.
      Jag vet att vi ibland helst vill höra massor med peppning och positivitet....men vi behöver också bara får vara där vi är just nu för att kunna ta åt oss det på rätt sätt.
      All värme och kärlek till dig du vackra människa. Kramar<3

      Radera
  2. Tack <3 jag läser och tar till mig......<3 <3 <3 tack för dina ord......Kram. Lena

    SvaraRadera