DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 8 oktober 2012

Från vackert landskap till sängläge

Jag har i helgen tillsammans med några av mina nära och kära besökt Karlstad.
Uttrycket som staden är känt för, "sola i Karlstad", gav sig väl tillkänna.
Med hela sin prakt sken solen i de två dagar vi befann oss där......så vackert så.
Jag har även hört tidigare att folk är väldigt tillmötesgående där, vilket också verkade stämma faktiskt.
Stugan vi bodde i på Skutberget

Inuti stugan

Ser ut som en sommarbild fast det är i början av oktober
Tidiga morgnar med långa promenader intill frostbelagda gräsmattor 
En mycket lättsam och skrattfylld helg med både onödig och "nödig" shopping, som många av oss kvinnor gillar.

Tyvärr slutade helgen med att jag nu är rejält förkyld och mer eller mindre sängliggande.
Ja, det var redan på gång innan jag åkte men på nåt vis lyckades jag stävja den under vår Karlstadsvistelse. Men redan på hemvägen därifrån gav sig hela min kropp tillkänna.
Natten innebar sedan frossa och vakenhet, så dagen har tillbringats i horisontalläge.
Visserligen är jag ledig från jobbet även denna dag.......men den hade ju kunnat tillbringats på annat sätt kan man tänka. Men.....nu vart det så här....då är det väl så här det skall vara för mig just nu. Ni vet...det blir det där läget man endast bara får gilla helt enkelt. Om det nu är så "gilligt". Ja, ja......det är så det är Nu.

3 kommentarer:

  1. Krya krya krya
    puss o kram
    (och jag skulle bli såååå himla glad om inte den där förb...ordverifieringen var påslagen när man ska kommentera. Det tar ju en evighet ibland eftersom man skriver fel ibland också...gah...varför har man den egentligen...sjöälv har jag tagit bort min...haha ...bara tänkte lite högt här)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihii.....trevligt med högt tänkande tankar. Jag trodde den var borttagen. Häpp.....då vet nog inte jag hur man gör då;)
      Känner mig faktiskt redan på bättringväg, by the way. Men lite extra krya sitter aldrig ivägen.
      P o k

      Radera
    2. Man går in på inställningar och bara plockar bort ett litet kryss där...:):)

      Radera