DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 13 oktober 2012

Andlig längtan.....eller nåt mer

 
Sådana här tillfällen när jag på nåt sätt varit sjuk eller känt mig låg på nåt sätt,
infinner sig min längtan än mer till den andliga sidan av mig själv.
Det känns som jag på nåt sätt tryckt undan den eller snarare inte lyssnat på den
 
För även om jag blir sjuk i förkylning, som nu, eller när det varit av allvarligare art
har jag känt mig "hållen" eller hur jag ska förklara
Som om det finns nåt mer, nåt större som omsluter mig och det som är "sjukt", eller symtom på att något inte är ok.
Som en famn att lägga sig i
 
Det som hindrar mig att bara befinna mig där är tjattret som vi ofta har med oss
-men är du verkligen så sålig
-borde du inte gå iväg tll jobbet nu
-tänk va pengar du förlorar dessa dagar
-känn inte efter så mycket
 
Medans den andra sidan säger
-lyssna nu till vad kroppen säger
-ta den tid du behöver
 
Sen händer andra oförklarliga saker ibland,
som i slutet på förra veckan när jag var inne hos en boende på mitt jobb.
Den här mannen brukar spela mycket musik och har cd-skivor liggandes lite varstans i sitt rum
Till saken hör att han har en psykisk diagnos och brukar prata om att det finns nåt på hans rum
 vilket brukar antas som en del av hans hallucinationer, men hur förklarar man det här?
Den här dagen spelade han ingen musik men cd-skivorna låg utspridda
Helt plötsligt när vi pratade med varandra lyfte sig en av cd-skivorna och sprack i två delar
Båda reagerade vi och sa.......men vad var det där
Tja, det kan man ju undra...
Han fick ialla fall bekräftelse på att det finns nåt i hans rum
Jag sökte först logik.....spänningar.....men den lyftes och sprack
Nej.....en enkel förklaring fanns inte kände jag
Nåt mer.....?
Spännande blev det i alla fall
Nu vet jag väl inte om detta ingår i någon slags andlighet
men jag ville berätta just med tanke på att det kan finnas "Nåt mer" på olika sätt
 
Ja det var lite av vad som cirkulerade i mina tankar denna söndagsmorgon
Hoppas ni har kontroll och kontakt med er andliga sida ibland eller ofta
 
All kärlek
Maria
 
 
 

3 kommentarer:

  1. OJojoj låter spännande.Ring mig så fort du får tid över och berätta lite mer närmare om CD skivan osv...supernyfiken
    puss och kram

    SvaraRadera
  2. Absolut! Ringer ikväll eller imorn eftermiddag

    Ciao o puss

    SvaraRadera
  3. Spännande:) Själv väntar jag varje dag på ngt tecken från mina..Men här är alldeles lugnt och jag brukar ofta ja så gott som varje dag fråga, är ni här?? Kan ni inte visa mig att ni finns med mig? Men alltid bara alldeles lugnt...vill så gärna ha ett tecken....Pratar med Josefine vid hennes minnes bord varje kväll och bara önskar att få ett glimt av ngt...men jag drömmer desto mer i stället....Kram du fina:) Lena.P

    SvaraRadera