DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 14 januari 2013

Livsglädje från ovan

Vad är det som händer med oss (i alla fall med mig) när solen skiner

Idag är det 19 grader kallt och ett strålande solsken.
T o  m vår gamla bod som står i änden på vår gård blir vacker
Bilden kanske är lite grumlig,men det beror på att jag tagit bilden genom fönstret

Jag får lust med en massa,
energin får sig en kick liksom
Livsenergin, glädjen att ta tag i saker
Det kreativa sprudlar i kroppen,
jag får en känsla av att jag haft alldeles för lite av dessa dagar under den sista tiden.
Så underbart när de infinner sig.

*

Jag skrev här först några rader om hur härligt det visserligen skulle varit härligt att sitta ute och dricka mitt kaffe........ 
Precis som att man (jag) aldrig kan vara nöjd som det är just nu
utan att det alltid måste vara på nåt annat sätt
Vi är ju faktiskt lyckligt förunnade att ha våra fyra årstider
då bör vi väl ska njuta av de var och en som de är och inte alltid försöka ändra
De flesta av oss har både tak över huvudet och kläder att anpassa efter årstiden.
Sen kan man ju tycka mer eller mindre bra om olika årstider....naturligtvis

*

Men att njuta av fullt solsken gör gott för min själ.....
faktiskt tror jag det händer något med väldigt många när hon tittar fram på oss
Så njut gott folk.......Njut, när hon är framme
Gör det du har lust till just idag.....
Kanske kan det som "måste" göras vänta till en annan dag
Fyll på din energi med det som gagnar dig

All kärlek......Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar