DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 16 maj 2010

Att unna sig det goda........


Att unna sig något gott och må bra kan betyda så ofantligt mycket och olika från person till person. För mig kan det vara att få ta en promenad en solig dag som i lördags tillsammans med något av det käraste jag har. Ligga kvar i sängen med en välsmakande kopp te på morgonen och läsa något som ger betydelse för min själ och får mig att må bra. En av dessa, nu av mig, vällästa böcker är "Kreativ visulisering" av Shakti Gawain. Jag köpte den redan i slutet av 90-talet och den håller mycket bra än. Innehållet är mycket överensstämmande med psykosyntesens verktyg och metoder. Ett holistiskt tänkande som innefattar HELA människan. En annan relativt nyinköpt bok är "Pippi Power - 7 vägar till kvinnlig kraft" av Gitte Jörgensen. Den ger mig glädje, livslust och energi med hela sitt utförande och innehåll. Vissa sidor är upp och nedvända, fram och baklänges lästa - ja riktigt kul att läsa, trots sitt emellanåt allvarliga budskap. Två böcker jag varmt kan rekommendera den som gillar personlig utveckling.
Nu på söndagskvällen har jag unnat oss nybakta bullar - kanske inte så gott för själen...men för magen...eller jo...även min själ mår bra när det doftar nybakat i mitt kök.
Det är en viktig del i livet att få unna sig det som gör en själv gott även om det innehåller både kalorier och annat onyttigt.....bara det blir med måtta

1 kommentar:

  1. Ciao...Nu har har fått Pippi Power och älskar den så klart. Kommer att använda mycket av det i min coaching. Man tackar för tipset
    puss o kram

    SvaraRadera