DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

fredag 10 december 2010

Idag är en underbar dag


Det var så fantastiskt vackert ute i vårt vackra vinterland idag på min promenad. Kan det vara annat än välgörande att få vistas i dessa vyer. Jag känner mig så frisk när de biter i kinderna medan solen tar i så mycket hon orkar för att ge oss ljus och värme.
Det är vid sådana här tillfällen jag får full tillit till att allt runt min cancer kommer att gå bra. Medvetenheten om att det inte är jag som har cancer....det är min kropp
. Jag är mycket mer än bara min kropp. Jag är ett centrum av rent medvetande och kraft. Nu är det viktigt att jag tar hand om min kropp på bästa sätt för att få en balans mellan kroppen och mig. Det kan låta lite flummigt. Men det är ett sätt att se sig själv ur ett andligt perspektiv. Och det är så jag ser på min situation precis just nu.

Min tanke är att jag vill styra cancern....inte cancern styra mig
Det kan också vara mycket lätt att avgränsa sig från det som händer inuti, tro mig, för att slippa möta det som är jobbigt. Men min inre tro är att det är precis tvärtom. Jag behöver möta varenda sekund av känsla som rör ämnet cancer i min kropp för att kunna släppa den och gå vidare. Jag är inte rädd men kan ibland bli ångestfylld inför tanken att ta bort en del av mig, vilket jag också behöver möta

Så dessa fantastiskt vackra dagar när man kan gå och spankulera i en natur som är så hjärtestärkande vacker inger hopp och jag bra njuter

Ha det helt härligt underbart
Kärlek till er alla

3 kommentarer:

  1. Kan bara instämma - det är underbart vackert ute nu!
    Man blir helt uppfylld inuti, av detta fina vinterlandskap.

    Önskar dig en fin och glad helg!

    SvaraRadera
  2. Tack kära syster för din gästfrihet och omtanke. Dina ord är så kloka och visst är det du som skall styra cancern den elaka inkräktaren! Varma kramar till dig och din familj. Anna-Carin

    SvaraRadera
  3. Go kväll finaste
    För mig låter det klokt, insiktsfullt, sunt och jäkligt oflummigt.
    Stora härliga kramar från mig till dig
    Emma

    SvaraRadera