DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 16 december 2010

Livet......

Lagom vid läggdags brukar jag samla mina tankar i boken som handlar just om mig och mina tankar. Igår skrev jag ner dem precis som de kom:


Livet...

Kan vara så mycket.....

Vissa kämpar för att Leva.....livet
Vissa kämpar med att Inte leva...livet

Andra vill tala om hur underbart livet kan vara
Andra vet knappt om att de lever

Vi har fått livet för att leva det.....fullt ut för var och en.....vad nu det kan innebära
Meningen bör väl vara att förvalta sin tid i livet...levande
Ändå håller så många av oss tillbaka för vi vet inte hur det skall levas....bara vad som förväntas
Men så vad händer om förväntan inte levs upp till....mer än att det inte riktigt blev som någon Annan förväntat

Varför då inte bara leva livet...som det är...för var och en
Vem vet hur det Egentligen skall vara...mer än Du


Det var gårdagens tankar, idag har jag levt mitt liv som en fortsättning på igår men med nya erfarenheter som ges dag för dag. Vilket jag hoppas i sin tur ger mig insikt och lärdom för morgondagen

Kärlek och värme

2 kommentarer:

  1. Jo du har så rätt, själv tar jag en dag i taget erfarenheten gör att jag aldrig planerar för långt, vissa kallar det en skada...jag kallar det mitt liv....Tänker på dig och sänder dig massor av varma stora kramar.....

    SvaraRadera
  2. Genomklokt och tänkvärt. tar med mig varenda stavelse och funderar och filosoferar omkring
    Tack finaste fina
    puss

    SvaraRadera