DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 25 december 2010

Underbara Jul





Mormors lilla vackra Axel uppklädd för julhelg.














*************************************************************************************
I år kändes julen lite annorlunda.
Ena dottern firade julen i Sälen med sin lilla familj tillsammans med sina vänner. (Men vi pratades vid på telefon förstås)Så Alfred...mormors stora kille blev efterlängtad
Lille Axel kom hem till mormor och firade sin första jul. Gissade vad han somnade i.....mamma och pappas stora resväska.....och sov HELA natten. Låter ju helknasigt....men Han hade det helmysigt...mumsbubblan
Så har vår nye vän i huset...valpen Arvid....som skötte sig galant. Tyckte väl naturligtvis att granen verkade intressant emellanåt.......skog som flyttat in...eller. För att inte tala om lukten på lille Axel....mumma att sniffa och slicka på
Systrarna firade med sina familjer, mamma med sambo hemma hos sig, svärmor är sjuk......hade jag haft en hel herrgård hade jag velat samla alla under ett och samma tak. Visst vi har varit många förr hemma hos varandra. Men tiderna förändras och familjerna flyttar och sprids ut i vårt avlånga land. Jag älskar Egentligen traditioner och skulle så gärna velat samla alla som sagt. Allt är som det ska just nu......
Det jag inte kan förlika mig riktigt med är detta evinnerliga handlande och byte med pengar som sker under julen. Jag skyller ingen annan, jag gör samma sak själv. Många unga, inte bara unga heller förresten, mäter det i hur Mycket presenterna kostat. Det är ju inget man är självupplärd i s a s. Herregud vart bär vi hän !!. Men erkännas ska att det inte känns helt ok.
Synd är att vi slutat med att Göra saker till varandra. Jag vet inte riktigt varför.....men det känns så genuint med något tillverkat. Tanken att någon faktiskt gjort och tillverkat för någon annan och sedan ger det som en gåva. För mig är det Vackert
Nu sitter jag inte här och är otacksam....nej tvärtom.....det är bara mina egna tankar runt vår konsumerande just runt jul som bara ökar och ökar som gör mig lite konfunderad
Jag är väl gammaldags i mitt tänkande kanske.....det står jag för i så fall.
Mycket annat gör vi för att vilja visa vad vi Står för. Talar om att det inte är viktigt att Jämföra oss med andra .....Men inte när det kommer till denna julhandel....då leker vi "följa John". Ja vi är nog lite till mans bra på Ord när allt kommer omkring
Hur som helst... har jag haft en helt härligt underbar julafton. Precis som den skall vara Just Nu.
Hur den kommer att se ut nästa år... vet jag ingenting om. Jag vet inte ens att hur morgondagen ser ut....ganska skönt och avslappnande

Ha en riktig God fortsättning på Julen alla där ute

Krama varandra och säg kärleksfulla ord

Vi vet som sagt ingenting om morgondagen

Med kärlek och värme.....Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar