DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 5 december 2010

Man måste få unna sig lite gott

Jag brukar normalt sett gå en skön promenad på morgonen eller under dagen för att jag helt enkelt älskar att vara ute någon gång under dagen. Men idag har jag mest luffsat omkring här hemma och bara varit. Bakat lite lussekatter och lussebllar med mandelsmör som det fanns recept på i tidningen Lantliv - riktigt goda faktiskt för en sån som jag som gillar mandelmassa. Det kändes att vi behövde något gott att smaska på till kaffet.
Jag har dessutom slagits av tanken om jag inte skall ta kontakt med Falun imorgon för att diskutera sjukskrivning redan från julveckan. Den unga kirurgen trodde ett tag att jag tänkt vara sjukskriven redan från den dagen jag var där och fick tiden till op. Visserligen har jag tagit semester på julafton men sen jobbar jag alla andra juldagar med delade turer och annat fram till nyår, sen är det liksom dags. Då får jag nämligen större möjlighet till laddning före operationen som är planerad till 4 januari med inläggning den 3:e. Känns som det vore bäst för alla, även de jag jobbar med, inte minst min familj. Nu har jag haft så rätt i det jag känt hela vägen och det jag fått till mig, så nu litar jag på det.
Det låter ibland som jag planerade för att dö, för att uttrycka det rakt, men så är det inte. Jag är nog mer inställd på att kämpa och vill vara laddad. Sen om "systemet" inte tycker att jag skall göra på ett visst vis eller att jag skall vara duktig flicka och jobba till sista droppen....ja, det får vara deras problem. Jag tar itu med mina och gör det som känns bra för mig. F-n va det känns bra att vara lite kaxig emellanåt.
Nu använder jag mig av allt det jag lärt mig själv under min egen personlig utveckling, utan att använda några konstigheter utan bara använder mitt sunda förnuft och rena medvetande som jag faktiskt har inom mig. Då blir jag stark och kan t o m tillåta mig att få vara svag, vilket också är en styrka. Jag märker att det är väldigt ovant för familjen, men det lär nog även dom någonting i framtiden. Lite oordning har jag fortfarande i tankesystemet men även det får vara så. Det kommer att klarna bara jag ger mig själv den tiden som behövs. Det här är ju ingenting jag bara kan fixa till så är det borta.
Det känns dessutom som jag har en stab med stöttande vänner och kamrater omkring mig.....SÅ härligt ska ni veta. Jag blir rörd faktiskt, så

Kärlek och värme till er alla

1 kommentar:

  1. Ta vara på DIN tid. Om du vill sjukskriva dig så skall du defintivt göra det. Jobba hinner du göra sen...Nej ta hand om dig själv nu och ladda tills du skall ladda ur det som skall bort. Kram AC

    SvaraRadera