DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 12 december 2010

Lucia

Idag är en sån där dag man ska mysa tillsammans, se de små barnen vara lucior och stjärngossar. Lyssna till deras sång i alla dess stämmor....alla kan sjunga...heter det nu för tiden....bara på lite olika sätt.
När jag var barn kunde man endera sjunga "rätt" eller också var man totalt oduglig.....mer eller mindre tondöv. Det mindre bra var att det sas också rent ut av både musiklärare och föräldrar. För att det var så bara. Sedan hur barnet ifråga tolkade det var det absolut ingen som tog hänsyn till. Gudskelov att det går framåt
,

Jag tycker allt runt Lucia är så mysigt.....ljusen....sången....fikat....ja det kan man göra till en riktig mysdag. Så mindre bra igen då är väl att denna dag brukar innehålla mycket fylla och tråkigheter.......vi lyckas alltid hitta en anledning att dricka lite för mycket. Hur vi nu kopplar det till Lucia får jag inte riktigt ihop....men som sagt det finns alltid en anledning.

Vackert kan det var i alla fall med dessa vitklädda varelser med ljus i hår med sina väna leenden och värmande budskap. Så njut av denna dag och sprid glädje med Lucia. Se dem du möter med värme....ge ett vackert leende till dina medmänniskor. Jag är helt säker på att det kommer någon till gagn

Kärlek och värme

Maria

1 kommentar:

  1. tack för påminnelsen och vad Lucia egentligen är och står för
    Kram och kärlek finfina du

    SvaraRadera