DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 4 december 2010

Vi går liksom bara runt min kärlek och jag........


Vi håller på att gör lite julfint utanför vårt hus idag medans tankarna kommer och går hela tiden. Men vi älskar båda julen och vill ha det lite mysigt ända utifrån och in.
Jag bara önskar att det vore likadant med mig själv. Det var lite tuffa besked vi fick igår nämligen. Hyresgästen i min kropp var av den elaka sorten så hela mitt högra bröst kommer att får ta farväl från mig.
-Nu är det faktiskt cancer vi talar om och det är ett tungt besked jag ger dig. Visst går det att ta bit för bit men till vilken nytta. Det kommer bara att bli fula ärr och svårare att få fint efteråt. Det är mycket större än jag trodde men verkar avgränsat, vad vi kan se nu. Resten kan vi informera mer om när du gjort operation. Så jag råder dig att tänka på vad du äter, gå långa promenader, förbered dig mentalt och gör sådant du tycker om som stärker dig inför operation.
Vi ska klara det här tillsammans, sa läkaren igår.
-Javisst....ok....jag förstår....självklart tar jag bort hela om det behövs....inget snack.....(men stopp vänta nu, det är mig vi talar om).Ser liksom på mig själv utifrån. Kastas tillbaka..tittar på min man...hur tar han det här....känner mig tom men stark....illamående och utlämnad....ja det är mycket känslor på samma gång som vill ut. Gråten finns där men står liksom på kö och väntar......jag klarar det här, jag klarar det här....värre saker har hänt folk än lite cancer....Men vad gör jag nu då???....Känn vad du känner Maria....sluta förminska ditt eget jämt....nu är det så här. Du är allvarligt sjuk men det finns hjälp.
Jag känner mig som ett stort känslopaket just nu, men inte något jag inte klarar av. Men jag kan bara säga att på två röda sekunder började jag inse att livet är nu och nu och nu...inte sen. Bäst vad det är kommer gråten mitt i något jag håller på med, det går inte att hålla emot. Det är nog bara bra för mig, så ofta som jag bara hållt igen när jag egentligen skulle gråta rakt ut....nu kommer det var sig jag vill eller inte.
Nu blev min blogg ändå att handla mycket om denna tumör som nu är cancer. Den blir nu min uttrycksbubbla s a s......det måste bara ut.
Behovet att få vara kreativ bara drar i kroppen känner jag, alla uttryckssätt är bra för mig nu.
Tack alla ni underbara människor som tänkt på mig. ni ska veta att jag är tacksam för det.

Kärlek och värme till er alla

9 kommentarer:

  1. Tänker på dig vännen och ärligt talat så gråter jag lite här i min ensamhet... Vet vad du går igenom, kommer att höra av mig...
    Kramar
    (Vad fint ni har, juligt snöigt och underbart. Vore kul att hälsa på dig nån gång)

    Anette

    SvaraRadera
  2. Ord känns så futtiga i sådana här lägen.

    Jag hoppas i alla fall att allt går bra.

    Varma hälsningar.

    SvaraRadera
  3. Tack ni snälla....varenda ord och tanke värmer
    Anette - det vore roligt om du hörde av dig. OM det vore roligt att träffas, det var ju en hel evighet sedan
    Varma kramar till er

    SvaraRadera
  4. Precis vad du säger själv"sluta förminska ditt eget hela tiden" så den här bloggen FÅR handla om din cancer! Det är din blogg och bara din och den får handla om dig och det du VILL skriva om och få ut. Vi är också med dig och bekämpar din hyresgäst som inte har något existensbergättigande över huvudtaget. Bort, bort, bort.
    Ni har gjort så julfint. Vi syns på torsdag. Kram och ha en underbar 2:a advent önskar vi i Saxdalen.

    SvaraRadera
  5. Hej hopp fina fina du!!!!

    Va fint ni har gjort utanför huset riktigt jul mys!!!!
    Håller med Annacarin din blogg får handla om precis vad du vill och det du har behov av att skriva!!
    Och visst fixar ni detta det är väll klart. Klart att tårarna kommer och går det måste dom få göra.
    Varma kramar till dig och Anders.

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det tunga besked och man FÅR känna det man känner. Allt är som det är och tillåt dig att gå rakt igenom allt som känns istället för runt omkring.
    Men kom också ihåg det jag skrev till dig häromdagen, Du har inte kommit så här långt i ditt liv, med din personliga utveckling osv för att sedan låta den här TILLFÄLLIGA hyresgästen få vinna. No way, Jose´ Den här ska bort. Du är INTE ensam. Fokusera nu på att bli frisk och tänk på alla som faktikt klarat det här innan dig. Du ÄR kärlek.
    Love och omtanke genom cybespace till Dig
    Emma

    SvaraRadera
  7. Jadå var det jag igen då:):)
    Vilka helt underbara bilder och ord du har i menyn på sidan här;

    " Det kan vara viktigt att komma ihåg att det inte är
    det vi upplever som skapar vårt lidande - utan
    vår reaktion på det vi upplever. Vår reaktion orsakas i sin tur av våra oläkta sår"

    Tar med mig dessa genom min söndagkväll

    puss

    SvaraRadera
  8. Tack ni underbara systrar och vänner. Jag gråter lite för det också, börjar bli rätt vanligt nu....men det är så det är just nu och får så vara. Klart jag klarar det här....ni som känner mig vet väl hur jag är när någon försöker bestämma över mig...och olovandes dessutom...Woow, jag går igång och hävdar min rätt! Puss på er

    SvaraRadera
  9. Vännen tänker på dig, just nu befinner jag mig själv inneliggande på lung i västerås, med min lungfan...Har inte haft möjlighet att skriva till dig tidigare, men idag sitter jag upp;)Men du vet att jag tänker på dig och du har en styrka som kommer göra dig gott..Massa kramar till dig och lycka till med allt nu....

    SvaraRadera