DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

tisdag 5 juli 2011

En ängels sätt att tala

Vissa saker fastnar jag för direkt. Som t ex den här lilla skylten jag fann när jag och min mor var ute på en liten tur för ca en vecka sedan. Dels för att den har ett slags patina i sitt utseende men är nygjord. Och för att texten tilltalar mig. Jag har alltid haft en förkärlek för änglar men ingen fixering av nåt slag. Men ändå ger den mig en känsla av något extra fint och vackert. Bara tänk själv....inga ord för hat men miljoner ord för kärlek. Då tänker jag mig oavsett kön, hudfärg, sexuell läggning, politisk åsikt eller vad du nu sysslar med. Just att kärleken binder oss samman och stärker våra band som dom människor vi är. Vissa människor känns som änglar men dom vet inte om det. De har alltid något gott att säga om andra. De kan glädjas med och för andra utan att begära något tillbaka. Dom håller sig liksom i bakgrunden för att inte skymma sikten för någon. Dom behöver inte träda fram och framstå som en ängel utan är helt nöjda med den plats dom har. Jag tror inte dom är många, men dom finns.

Det var min tanke när jag såg skylten och kände....Den vill jag ha....va vackert.....miljoner ord för Kärlek och Inget för hat. Det är precis vad jag behöver kunna se när jag vill

Med värme och kärlek Maria




2 kommentarer:

  1. Underbart ! Både budskap och tavla. kram

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin och så sann. Tack min vän för inlägget på min blogg om saknaden och klumpiga uttalanden. Du ger mig alltid positiv energi, du är bara sån:) En ängel:) Kram kram

    SvaraRadera