DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 31 juli 2011

Synen på Livet förändras........


Strax före midnatt natten mellan 24:e och 25:e släcktes ett liv i min närhet....en älskad person som funnits med en längre tid....för att gå vidare till en annan dimension....fortfarande overkligt
Samma natt strax efter midnatt föddes mitt minsta barnbarn....ett flickebarn....såå efterlängtad och välkommen....lilla Ida
Sinnestämningen kom att lägga sig i ett mellanläge eftersom sorgen av den vi miste översköljdes av lyckan inför ett nytt liv
Även fast vi vet från den dagen vi föds att vi alla måste dö en dag känns det alltid fel...orättvist.....eller fel tidpunkt. Livet och döden är så snuddande nära.. alltid...men ibland blir man som sagt mer påmind om det
Nu befann sig vår älskade vän i ett stadium där ingen vill vara och där faktiskt döden blir förlösande. Även om vi vet att det sista som släpper oss är vår ångest så är det antagligen vårt ovetande om vad som egentligen händer med oss när vi går vidare s a s ....för det är jag nämligen själv övertygad om att vi gör
Min önskan är att de båda som stod vid livets port och på var sin sida om dörren, hann delge varandra vad som behövs för att gå vidare....leva livet....och göra skillnad. För det var precis vad vår vän ville och gjorde större delen av sitt liv.....skillnad. Kanske kommer nu lilla Prinsessan af Universum att göra det samma en dag.....om inte annat bara med sin existens
Ja Livet är förunderligt kan vi tycka...men så naturligt ändå
Ledsamt och sorgset....och alldeles alldeles underbart

Till minne av vår älskade Per-Erik
och kärlek inför livet till mormors lilla Ida

Med värme och kärlek Maria

1 kommentar: