DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 10 juli 2011

Jag tyckte den var så vacker

Den här vackra dikten skriven av Karin Boye lästes upp av Marie Göransson på ett reprisprogram i P1 idag


ÖNSKAN

Ack låt mig leva riktigt och riktigt dö en gång,
så att jag rör vid verklighet i ont som i gott.
Och låt mig vara stilla och vörda vad jag ser,
så detta får bli detta och inget mer.

Om av det långa livet en enda dag var kvar,
då sökte jag det vackraste som jordlivet har.
Det vackraste på jorden är bara redlighet,
men det gör ensamt liv till liv och verklighet.

Så är den vida världen ett daggkåpeblad
och ini skålen vilar en vattendroppe klar.
Den enda stilla droppen är livets ögonsten.
Ack gör mig värd att se i den! Ack gör mig ren!

Med värme och kärlek Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar