DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 17 juli 2011

Jaha....då har fyra veckor gått

Imorgon börjar jag jobba igen. Känns rätt ok.....trots att jag inte gjort ett dyft av det jag tänkte mig från början. Det har varit många gillat läge situationer.....allt är som det är. Men herregud, varken sommaren eller själva livet tar ju slut för det. Jag räknar kallt med att mycket kommer att hända än. Det mesta hänger ju ändå på vilken inställning jag själv har på det som sker runt och i mig.

Men jag bär på en irritation ändå.....Varifån den kommer egentligen vet jag inte. Det är massor av gånger jag får tänka på vad jag är på väg att säga......Låter det passera i tankegångarna först.....

- Är det sant det jag vill ha sagt.....
- Mår någon bättre av det......
- Vad händer i mig just nu.....

Annars är det lätt att grodorna hoppar faktiskt. Men ibland känns det som jag Tar mer än jag behöver och Gör mindre än jag själv vill. Om och Om och Om igen......lär jag mig aldrig...??!!

En sak till har jag blivit medveten om idag. Jag TÄNKER så mycket gott om människor....men säger det inte TILL dom. Det skedde faktiskt när jag var på väg till min dotter idag och lyssnade på P1 igen då.....det var faktiskt en präst som "gudstjänsttalade" om just detta. Han förslog att vi skulle bli bättre på att fråga och delge varandra våra drömmar....om hur vi tar oss igenom svårigheter....ja helt enkelt dela det som är viktigt för oss i våra liv. Det fick i alla fall mig att tänka till hur mycket det är som ligger på ytan och hur lite innerliga vi är mot varandra....fastän det är så underbart att visa vad man känner......egentligen. Visa tillit och känna detsamma. Nja, jag tog till med det ordentlig. Så det var säkert någon mening med att jag skulle höra just det idag. Det är min klara inställning.....Allt sker när det ska

Jag har i alla fall nyligen hällt upp färsk hjortonsylt på burkar......det är faktiskt första gången jag plockat själv. Egentligen har jag väl inte Varit en sån där jättestor älskare av just hjortron....det har liksom kommit nu på senare år.....apropå nåt helt annat så där

Love you all

Med kärlek och värme Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar