DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 11 maj 2011

I väntan på.........


Jag har en inneboende känsla av något nytt. Antar att det har med min vistelse i Alfta att göra. Aldrig hade jag väl kunnat ana att jag skulle få göra något sådan när jag fick mitt cancerbesked. En vecka tillägnat mig själv......Det är ju helt fantastiskt. Nästan så jag får lite dåligt samvete gentemot andra som skulle behöva detsamma. Men NEJ....Jag ska Njuta. Nästan så jag är lite euforisk faktiskt.

Den här veckan är jag och mannen själva hemma. Minstingen (15 år) är i Norrköping hos sin kusin på prao... lite konstig i min värld. Men också sååå nyttigt både för honom Och oss. Han få vidga sina vyer och vi vara bara vuxna. Jag saknar honom....men jag är övertygad om att han NJUTER!

Imorgon fyller min man år och hans önskan är redan bakad.....Rulltårta med vaniljkräm och vispad grädde med färska jordgubbar. Precis som han själv.....Enkel och okomplicerad. Jag tror att det precis därför jag älskar just honom.

Med värme och kärlek Maria

2 kommentarer:

  1. Du är värd din avkoppling i Alfta, stark lugn och trygg med ett stort hjärta:)Nu ska du försöka att bara tänka på dig själv och njuta av det som komma skall, för det är du såååå värd:) Njut även med mannen nu när ni har lite egen tid att bara vara..Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej kära du! Jag önskar dig en helt underbar vecka i Alfta. Kram Anna-Carin

    SvaraRadera