DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 8 maj 2011

Skulle velat bli överraskad.......


Idag fick jag dessa vackra rosor......av mig själv faktiskt. Tyckte jag/VI skulle ha dessa underbara härligheter idag.
Det är nämligen vår bröllopsdag. Det ante mig att min man inte kom ihåg så jag tänkte....jag köper dom väl själv. Det behöver ju inte var Han som ger blommor
Nu ska faktiskt erkännas att jag kom på det själv alldeles innan jag slutade mitt jobb vid 16-tiden och sa till min kollega.....Nu ska jag gå och köpa mig bröllopsdagsblommor, då talade hon om att hon själv hade födelsedag idag.....Ja, så det kan bli. Det blev en stor varm kram från mig.
Egentligen hade jag nog hoppats att maken skulle överraskat med blommor Eller nåt annat. Bara så där för att minnas vår dag för 14 år sedan, det där lila extra som behövs ibland önska får man.....Ja ja vad är väl en bal på slottet.
Jag fick vackra rosor i alla fall

Nyligen har jag beställt tågbiljett till sonen som skall till sin kusin i Norrköping imorgon för att praoa hos honom en vecka. Det är riktigt roligt att se hur han ser fram emot att få åka iväg på egen hand. Och dessutom till kusin som är en förebild för honom. Herregud, min minsting håller på att bli stor......!!!

Jag själv har blivit kontaktad av en kvinna från Falun, som också ska delta i Alfta på Mitt-i-livet-veckan, för att samåka. Ytterligare en kvinna därifrån kommer att åka tillsammans med oss. Det är ju härligt att få stifta nya bekantskaper, nya möten och dessutom bara få vara en vecka. Känns nästan overkligt bra.

Min längtan att återuppta terapeutjobbet bara ökar......den där andan som blir när jag är på handledning......jag hamnar i mig själv på nåt sätt. Jag läser och håller mig ajour hela tiden, erbjudanden om föredrag och kurser börjar komma. Studiekamrater hör av sig........Min handledningsgrupp vill att jag kommer med till hösten.....Ååååå jag längtar....det är liksom ett annat växande....i mig själv och med andra. Så spännande....
Samtidigt som jag har fantastiska arbetskamrater där jag är....men
Nej, nu börjar jag bli långrandig, ska nog bara sätta mig och softa lite

Med värme och kärlek Maria

1 kommentar:

  1. Jag är så glad för din skull att du åker till Alfta. Hoppas det ger dig massor av nya infallsvinklar. Sen säger jag bara...plötsligt händer det... och det är snart som plötsligt är för dig.....
    Alex tycker också att det är kul att Gustav kommer. Hoppas det ger Gustav blodad tand s a s.
    Ha en underbar vecka. Kram AC

    SvaraRadera