DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 5 maj 2011

Inspirerad......







Jag som så många andra har låtit mig inspireras av LCHF kosten. Någon fullfjättrad sådan är jag inte, men som sagt mycket inspirerad. Min tanke är att jag och min kropp behöver tänka på vad vi stoppar i oss. Därav inspirationen. Nu kan jag tycka ibland att det känns lite fett. Men det vita mjölet och pasta, ris potatis har det gått förvånansvärt bra att avstå. Jag provar mig fram så får vi se!
Mycket mat jag ätit förut som t ex klassiska Wallenbergare med kokt blomkål, sallad med ruccola, persilja och körsbärstomater och en god creme fraichesås smaksatt med det man tycker om, går ju alldeles utmärkt. Det var gårdagens meny.

Dagens meny blev hemmagjord spenatsoppa med ägghalvor, Ryvitabröd med sesam. Sedan den goda ostkakan med hallon och grädde. Mums de fillibabbers!

Jag har dessutom införskaffat två olika böcker om just LCHF. En om mat och en om bakning. Jag har andra matmetodböcker också. Tycker det är ganska intressant. För att inte tala om gott. Jag älskar mat, nästan det mesta faktiskt.
Vad som är bra för en själv måste man lära sig känna efter. Det som är bra för den ena behöver händelsevis inte vara bra för alla. Jag är ute efter att Må bra. Som sagt man behöver lyssna inåt även när det gäller födointag.
Det är ju faktiskt det vi lever av........

Med värme och kärlek Maria

3 kommentarer:

  1. Så rätt, själv har jag svårt att få i mig ngt just nu och sedan en längre tid :( biverkningar av mediciner, vågar inte tänka på hur mkt skit som finns i min kropp av olika medicament, men vad gör man när giftet också måste in...Ja får väl äta nyttigare det lilla jag äter i stället....Kram kram

    SvaraRadera
  2. Mmm...ser hur gott ut som helst det där. Jag är också inspirerad som du vet. Ibland är det toppenlätt och jag älskar den här livsstilen, biland tycker jag att det funkar mindre bra. Man får lyssna på kroppen och gå efter det som du säger.
    Kramar och kärlek till finaste du

    SvaraRadera
  3. Positiv överraskning att komma in på din nya sida. Såå fin! Kan bara hålla med LCHF har jätte mycket gott men ibland vill man bara ha "något annat". Kram till dig min vän

    SvaraRadera