DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 14 maj 2012

Brännande nyttigt

Här ska "vitaminiseras".
Jag har nu plockat in brännässlor för att torka, ja de ligger redan i ugnen för torkning.
Försöker med tipset i en tidning, att torka dem i 50 grader med öppen lucka i ugnen.
Sen ska dessa vitamininjektioner ätas eller användas till te.
Det går alldeles utmärkt att blanda med ex mosad banan och ha i filen till frukost
eller strö ner lite när man gör smoothies 
(Åt jag varje morgon vid min rehabtid i Alfta)
Sedan kommer jag att plocka mer för att förvälla och ha i frysen som sedan blir till soppa.
Den blir oförskämt god och grön med en touch av vitlök och ett bakat bröd till
Mumsfillibabba

Kärlek
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar