DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 9 maj 2012

Regntunga skyar........

Japp....ibland är det så himla lätt bara gå kvar i morgonrocken och mysa runt.
Vanligtvis brukar jag inte låta mig hindras av lite regn inför min morgonpromenader....herregud det finns ju regnkläder.
Men idag inföll sig en sån där myskänsla p g a av att det just regnar.
Äta min fil med pumpa, solros och linfrön, toppat med lite färska bär....ägget hoppade jag över idag...en Ryvitaskiva med ost och gurka, .men sen en stor härlig kopp kaffe. Mums de fillifbabbers och myskänsla:)
Jag är i sådant behov av att bara göra det som faller mig in just nu. Så hade känslan av att jag skulle ut och plaska i regnpölarna då hade det varit det mysiga.

Fortfarande finns en obehagskänsla inuti mig och jag har inte en chans att gå emot mig själv nu. Egentligen alldeles kanon faktiskt. För nämligen så infinner sig illamåendet när jag "tuggar på" utan att lyssna vad jag egentligen vill.
Min "rädsla" eller vad jag skall säga...är att andra skall få krångla om inte jag kan. Men jag tror jag vänder på det istället....Om inte jag kan....får någon annan chansen. Låter väl bra. T o m Är bra!

Hur som helst så regnar det ute och min fyrbente vän gör inga tecken till att ta någon promenad med sin följeslagare. "Morgonkissat" har han redan gjort....sen kan han bara slappna av och mysa(tror jag)!

All värme och kärlek trots regntynga skyar....Maria

2 kommentarer:

  1. Ja kroppen är bra på att tala till oss eller det kanske är själen som försöker knacka på genom att känna obehag i kroppen. Lyssna, känn och gör det som är DU Marion. INGEN annan kan veta vad som är bäst för dig. Fundera inte så mycket på hur - och mer på att!! Ärume på hur jag menar? Vet vad du vill och lämna resten till universum för när du går din väg och vet vad du vill så ordna universum resten. Men om du vet vad du vill och går raka vägen åt andra hållet får även universum svårt att "hjälpa till"
    Äsch kanske svamlar nu men du brukar veta vad jag menar. Love

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näru, nåt svammel äre INTE. Du har Helt rätt! Visst vet jag vad jag vill och hur ska då universum som du säger, kunna göra nåt när jag stretar åt andra hållet. Jag lyssnar just nu så jag nästan blir döv för omvärlden. Tidigare försökt hitta andra "logiska" orsaker....fast jag egentligen vet vad det handlar om. You have so right;). Love you

      Radera