DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 12 maj 2012

Inte vilken lördag som helst......

Min dag började med att iordningställa en god frukost med både nyttigheter och bakelse. Det är min mans födelsedag och vi brukar ge varandra frukost på säng vid dessa dagar. Så gjordes också denna. Hans favorit är rulltårtbakelse med färska bär.....vad gör man inte för sin käresta

Sedan tog vi en långpromenad med vår fyrbente vän i skogen alldeles ovanför där vi bor. Såå skönt och livgivande i vår vackra natur. Än så länge låter den verkliga vårvärmen vänta på sig. Men det blir bara lite andra kläder....helt efter väder.

Nästa uppgift för mig var att iordningställa mig själv för att tillsammans med mina döttrar åka på en seans i Ludvika på Harmonihuset. Ett medium från Borlänge vid namn Sofia Norgren kom dit och höll i det hela.En mycket inspirerande personligthet, med livsglitter i sig som smittade av sig på nåt sätt.Mycket spännande må jag säga. Otroligt känslosamt. Inget som direkt var riktat till mig eller döttrarna, men lika roligt att få delta i.

Det kliade nu i mig att få göra något kreativt.....använda mina händer som nu ett tag bara längtat efter i vara "in action". Det blev en förnyelse av en av min väskor jag sytt förut som jag fann härom dagen vid lite rensning i skåpen.. Jag har nämligen en hel del både stuvbitar och andra tyger liggande som vill bli nåt av. Nu var jag bara "tvungen" att göra nåt. Resultatet syns på bilderna. Inspirationen kom för någon dag sedan när min son skulle vara hippieklädd inför fotografering i skolan. Den passar mig i det skede jag är i just nu, och rätt lagom till sommaren.

 på bilden syns att har jag alltid en följeslagare med mig som precis vid fotografering stack fram sitt vackra huvud
Nu ska jag gå och fortsätta mysa med födelsedags"barnet"

All värme och kärlek denna sköna lördag Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar