DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 28 maj 2012

Underbara dagar i ett vackert Göteborg

Min son och jag har haft förmånen att fått vistats hos min yngre syster med familj i Göteborg.
Denna underbara kulturstad lyste med sin glans och bjöd på ett sprakande solväder alla fyra dagar.
Den anländande dagen möttes vi upp av min yngsta systerdotter och min äldre syster som faktiskt också befann sig i staden vid tillfället. Senare på kvällen avnjöts en god middag i Majorna

Efter en sväng inne i Nordstan pga av att sonen skulle inhandla shorts då han enbart hade packat ner jeans för våra dagar. Och universum hade bestämt sig för att visa sig från sin allra vackraste sida blev det lite för varmt.
Ett möte över en fika med skolkamrat till mig som jag inte träffat på X antal år.Det ska inte behöva gå så lång tid till nästa möte hoppas jag. Såååå roligt!

På fredag kväll var vi till min systerdotter och hennes sambo och firade att han fyller 30 år. Grattis åter igen du fantastiskt härliga människa:)




Dessutom ska de ge deras lille Holger ett syskon....idag faktiskt (eftersom det är planerat snitt).....ååååå så spännande att få se och höra vad detta lilla liv är för en person. Alla har en gissning på kön naturligtvis....min är en flicka.

Lördagen tillbringades på lite loppisar och ett vernissage. Fika i underbara Haga, och en kall Briska i centrala Göteborg.På kvällen intog vi picknick i Slottskogen, då även systerson med sambo var med, och spelade lite spel.....jättemysigt.

Slottskogen har fått besök av oss alla tillsammans men också en av förmiddagarna blev jag guidad av deras fyrbente lilla Svante. Han förevisade mig utsiktplatser, nappträd och soffa av sten, helt på egen hand. Jag bestämde mig helt enkelt att bara följa honom och han visade stolt sina vägar han brukar gå..... Mumsbullen


Sen har jag besökt min systers ateljé. Riktigt härlig enligt mig. Precis i den miljön jag kan se henne arbeta och verka. Denna inkännande kreativt begåvade själen som är min syster och mycket nära vän. Jag är lycklig jag!

Masthuggskyrkan besöktes uppe på sin höga höjd. Wow va mäktigt....



Sen ser ni på bilden vad hennes man tillverkade till mig när jag var där......ni förstår säkert hur jag kände mig....sååå inihjärtad glad och stolt över att just han är han och dessutom min systers kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar