DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 14 maj 2012

Mitten av Maj i vantar och mössa

Det är mycket oroligt i luften här i Dalom. Jag vaknade flera gånger inatt p g a att det blåste, som det kändes, stormvindar.
På  morgonpromenad med min vän i koppel, fick jag sätta på mig både vantar, mössa och sjal. Och jag kan säga att det satte inte ivägen.
Som alltid finns det inte så mycket man kan göra åt vädret, det är bara att gilla läget.
-Ja, det är inte olidligt. Men önskan om ett bättre vårväder s a s är stort.
Egentligen spelar det för mig ibland inte så stor roll. Jag älskar mina promenader, det är en lisa för min själ.
Varje dag får jag ett sånt där pirr av välbehag för att jag får möjligheten till denna lilla stund ute i det fria som lättar min ibland tungsinta själ.
En stor del av mig är djuptänkande och filosofisk, därför också i behov av att få vistas i ett av det finaste vi har, nämligen naturen. Jag liksom tänker bättre och ser klarare, har ett himla behov helt enkelt att få njuta av detta fria.
Jag kan visserligen njuta av att vistas mitt ibland massor med människor, men det ger mig ännu något annat för att fylla min själ.

Jag önskar oss alla en härlig fortsatt måndag fylld med livsglitter och kärlek...Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar