DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 20 maj 2012

Mellan hägg å syrén och tända ljus på frukostbordet


När jag i tidig morgon gick en liten skogsrunda med min fyrbente vän, var jag bara tvungen att ta med mig några väldoftande kvistar från en hägg.

Att avnjuta sin frukost med denna doft, och tända ljus trots att det faktiskt är ljust ute, känns så harmoniskt och själavårdande för mig. Så länge det finns något att tända med kommer ljusen att brinna här hemma. Jag fullkomligt älskar skenet av ljus. Sen om det dessutom doftar gott......jamen ååååhh......mysfaktor ETT.
Känn på den här.....ledig dag också....med fri tillgång till att göra vad jag vill efter en helgs arbete. Vardagslyx!

På min önskelista hade jag också fint väder.....men se det blev då inget av inte. Det kommer ett fint änglaregn därute. Kan va mysigt det med i och för sig. Min ena tanken var att vara ute i trädgården och rent terapeutiskt för både kropp och själ vistas i solsken göra vackert.

Jag har ändå så mycket som vill ut ur mina händer, rent kreativt sett, så jag får helt enkelt börja med att låta tanke bli till handling. Att få skapa kan vara både terapi och meditation och jag använder ju mig av båda så det kan väl inte bli bättre.
Som filosofin jag vill leva efter säger.....Allt är som det skall vara Just Nu! Den som skapa Ditt liv är Du<3

N tänker skapa mig en härligt kreativ måndag och jag önskar er alla en härligt egenskapad måndag i Ert liv

All värme och kärlek
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar