DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 25 juni 2011

Denna ljuveliga helg......


Å denna underbara midsommar helg med alla dessa förväntningar på varandra och omvärlden....eller.
Vår midsommarafton började med att mannen jag och Arvid tog en skön promenad medans regnet höll uppe (som vi invaggats i), lika bra att passa på eftersom vi nu skulle få ett oväder över vårt vackra land denna dag(trodde vi).
Men så blev inte fallet....det var faktiskt uppehåll hela dagen....men lite mer mulet ibland....dock ingen högre sommarvärme precis, men fullt acceptabelt för utomhusvistelse.
Vi valde att vara hemma tillsammans för att äta bl a silltårta, jordgubbsbakelser och lite annat smått och gott.....mums fillibabbers.
Senare gjorde vår lilla familj en cykeltur till go vänner framme i vår lilla by och var lite sociala. Övriga familjemedlemmar har varit utspridda hos sina go vänner under midsommar helgen.


Så här på midsommardagen tog vi med pick och pack och letade ut en härlig plats för att inta lite härligheter sedan gårdagen.
Vi fann en plats som vi inte ens vet vad den heter....men utmärkt för vila och rokänsla.
En liten sjö eller om det är en tjärn kanske som utsikt för vår lilla lunch.....ett gammalt rös som en avgränsning mellan marker fanns där....ja det var en så där lite skogigt magisk känsla. Lite karg men vacker
Mannen "näppade" några minuter efter matintag medans jag njöt av den stilla ro som fanns där. Sonen njöt....en stund...sen blev det för tyst för honom och han intog plats i bilen för att lyssna på musik..........



Nu så här på kvällskvisten skall det grillas och åter igen njutas.
För det är vårt behov i år av midsommaren....go mat och njutning....

Jag önskar er alla en underbar fortsättning på helgen....med allt vad det innebär för var och en

Med kärlek och värme Maria

1 kommentar:

  1. Sååå härligt ni haft det. SÅ ska livet vara...och inte nog med det - va snygg du är ! ! ! Puss och kram

    SvaraRadera