DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 8 juni 2011

Vissa saker glömmer jag varje år.....



Dessa ljuvliga sommar ängar med alla sin vackra blommor som sprider både sin doft och färg omkring sig är något jag längtar efter varje år.
Men en sak glömmer jag liksom bort när i den här längtan.....Småkryp som bits eller sticks
Alla har väl sin plats och nytta....men varför måste dom vara så begivna runt omkring en när man är ute....yach. Visst en del är vackra....men
Det är en sån här gång man borde göra som buddisterna....hålla sin eld i balans...alltså inte rusa igång inombords...utan helt enkelt släppa.
Ja ibland funkar det, men när jag som imorse blev attackerad och förföljd av en flugliknande varelse ideligen. Det finns ju tusen nya sorter jag då aldrig sett. Djur älskar jag....dom flesta...men inte när dom går i närkamp med ögon eller uppe i håret. Åååå ...jag blir helfnattig
Det är sådant här jag glömmer eller kanske rent av förtränger att sommaren bär med sig.
För att inte tala om det mest onödiga lilla kryp....fästingen.
Jag skulle sätta mig för att ta en kopp kaffe på förmiddagen och slog på TV:n, då handlade det just om en flicka, 13 år tror jag, som haft Borelia vars mamma kämpat för henne i fyra års tid innan rätt diagnos kunde ställas. Hon hade verkligen gått igenom en kämpig tid i så unga år.
Faktiskt har jag själv införskaffat mig riktiga "löparbyxor" till mina promenader för att inte behöva vara hindrad att gå på vissa områden.
Men som sagt sommaren är underbar....men inte krypen

Med kärlek och värme Maria

1 kommentar:

  1. Ja jag kan bara hålla med om att vissa småkryp älskar jag inte direkt. Två fästingar på Conny i söndags. Bläää. Kram och värme till dig och de dina

    SvaraRadera