DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 30 juni 2011

På en och samma dag


I tisdags hände så där mycket olika händelser på en och samma dag
Förmiddagen vigdes till bakning av olika slag inför sonens 15-års "kalas" (om man nu kallar det så i den åldern...hihi). Att fånga honom på bild händer inte allt för ofta ;)
Lunch åt jag ute på "Piren" i Ludvika tillsammans med en väninna som flyttat härifrån för ett x antal år sedan....Visserligen åt vi en god sallad med en lättöl till men man skulle kunnat tro vi druckit något starkare. Det blev många skratt åt de nya erfarenheter vi delade med varandra....sååå härligt.
Sen åkte jag för att hämta min mor och min faster för att åka hem till oss och fira min 15-åring. Syskon och övriga släktmedlemmar dök upp och fika åtnjöts tillsammans.
Jag tycker det är så mysigt att få ha alla samlade hemma....det är synd bara att det inte händer oftare....att det måste till någon slags högtid för att kunna träffas.....det är så sällan det bara händer ändå liksom....alla har sitt....eller....Ja Livet har sin gräns också


Senare på kvällen kom min fyrbente vän Arvid hem, igen efter att ha varit på Strömsholms djursjukhus i två dygn, med ett av bakbenen dubbel så stort.
Ingen matlust och verkade då ha ont mest hela tiden. Vi har sedan dess varit till veterinär och fått antibiotika injektion och antiinflammatorisk medicin. Och skall tillbaka imorgon fredag igen för samma injektion. Han har nu börjat äta och dricka....genom matning av mig....känns riktigt bra. T o m leker emellanåt....min "lilla" knasboll. Vet inte om jag tycker så mycket om ormar längre.....tss

Med värme och kärlek Maria

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man väl träffas hela gänget, men som du skriver ska ofta till ngn högtid för det ska ske. Hoppas nu att lilla voffsingen blir bra och att orm skitarna håller sig borta...Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja nog är det härligt när alla träffas allt. Synd bara att inte riktigt alla kan vara med :( Synd också som sagt att det måste till en födelsedag eller högtid för att få ihop folk. Mer lär det ju inte bli nu när vi inte ska gratulera varandra längre heller. jaja vad är väl en bal på slottet.
    Skickar förresten med en present till GurraP med Mli o Mickelangelo
    Låter som en händelserik dag mitt i sommaren och livet
    Puss o kram o kärleksbomber

    SvaraRadera