DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 16 juni 2011

I sällskap med mig själv


Efter att ha varit och hälsat på kära mor och sedan tittat på sonens fotbollsmatch åkte jag hem och tog ett glas rött i stilla ro, tände det väldoftande ljuset jag fick till mors dag och tar in min förväntan på semestern.
Faktiskt må jag säga att det är första året som jag inte längtar bort på riktigt....utan känner trivsel i att vara i sällskap med mig själv. Det säger inte att jag bara vill vara just här hemma....utan att jag hittar ron just I mig själv s a s. Den har inte riktigt funnits där på ett tag, men börjar nu ta sin form ....igen. Det är mycket som hänt med mig, i mig och runt mig under detta halvår som gått. Min upplevelse är att jag nu får tid till reflektion och eftertanke. En summering av det som varit och vilken förväntan jag har av det som ligger framför mig. Och vilket mitt första steg kommer att bli för att förverkliga just denna förväntan.

Men som allt är just nu.....bara trivs jag...

Med kärlek och värme till er alla Maria

1 kommentar: